Första dagarna pa campet

Har flygit över atlanten och lever nu 6 timmar bakat i tiden. Aven fast vi landade i Boston för ett par dagar sen sa ar tidsrytmen kvar hemma i Sverige. Kan köra en sammanfatting av som som har hant hittills.

Jag delar rum pa campus med en tjej(Diana?) fran tyskland som knapp förstar vad jag säger, men hon har en laptop jag far lana sa det är nice. De första vi upptäckte har som ar typiskt amerikansk är maten, för ett par ar sen skulle de va rena drömmen att fa dricka läsk o äta glass till frukost o sen äta hur mkt pizza, pomesfrittes o hamburgare som man kunde stoppa i sig till lunch. Men man kan ofta välja andra saker oxa, som tur är!
Här pa Bryant University sa är det  ca 300 Ef studenter, var av hälften ar Tyskar:/ Men det är oxa andra camp samtidigt,  som ett basketcamp som jag och en annan svensk tjej Emma har snackat ganska mkt med. dock har ja inte lika mycket basketskills att styla med;)
Vi har hunnit med ganska mycket pa bara ett par dagar, spelat volleyball, tennis &  tennis i ösregn:P, basket, badat i poolen, kollat film mm. Har om dagen var vi pa Providens place mall (Emma gjorde en exakt imitation av Homer framför munkar nar vi sag skorna pa Nordstroms) Haha .Pa dagarna sa har vi olika lektioner, som tll exempel historia, livet i amerika, engelska. och man börjar o slutar alltid dagen i "homeroom". Min klass e kanske inte sa skön, men vad ska man göra.
Pa torsdag (imorron) ska vi vara i Boston sa far se hur de gar, ska till Starbucks i allafall!

Kommentarerna

Ditt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0