Valet i USA

Efter en evighet av reklamer pa tv dar obama o mcain trashar ner varanda som alltid slutar med"I'm Barac Obaham , and I approv this message"  sa ar valet nu forbi med en ny pressident. 
Jag kom till huset vid 6 efter att hangt med nagra kompisar och ser hur de ryker lite i huset, jag gick in o vi skrattade lite at det. Ungefar 15 min senare sa kunde man  knappt inte andas dar inne sa vi gick upp for att oppna fonsterna och sedan ut for att snabbt overe huset. Genom fostert sag vi (ja cindy o dennis) att de kom lagor fran undersidad av ugnen. Dennis gick in och fixade de sen satt vi en 30 minuter och vantade pa att huset skulle vadras. 

Pa teven zappade vi mellan cnn, fox news , 7, och ngn lokalkanal. Pch dar satt jag i ett hus med maccainre som febrilt bytte kannal med hopp om att de skulle saga ngt "battre"  ngn annan stans. Indiana va en stat som va valdigt nara  50 50. Ratta mej om jag har fel men ag tror Obama vann tillslut aven har. 

I mitt hushall hade de gett upp och stangt av tv innan valet var riktigt over, men jag kollade lite pa sluttalen som de hade. I skolan dagen efter sa har de inte varit sa mkt prat om valet som jag trott att de skulle bli. VI pratade om de i historian lite och Mr. Maline forklarade att man inte ska domma en bok for omslaget och ge obhama en chans aven fast  han ar av farg. tokigt att han var tvunngen att froklara har, men manga ar inte sa oppna for nytt, eller annorlunda i allmanhet.


Kommentarerna
Postat av: dennis

sånadär konservativa typer är läskiga, men obama är som sagt inte väldigt mkt bättre. sarah palin är ju skön också, hemmafru som tycker man ska borra olja på nordpolen när bush efter många om och men erkänt att växthuseffekten är verklig. blä. hoppas dom inte är för hårda mot dig med dina liberala svenska vanor :)

2008-11-07 @ 16:05:50
Postat av: Anonym

hur går det med innefotbolls laget? har ni hittat ngn coach?

2008-11-08 @ 22:26:49
Postat av: staffan + pappa

Hej



Vi firar Toffers 19-års dag --- Staffan hälsar o undrar om du kör mycket bil ännu.. ??



Staffan sätter in 500:- SEK på ditt konto



Sattfans adress - för ett vykort

Staffan Ekström

Jupitrevägen 43

s 181 63 lidingö

Sweden

2008-11-09 @ 17:05:46

Ditt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0