Hur forklarar man blakulla?

i lordags sa  gick vi upp for att aka och kolla pa lukes fotbolsmatch, maste erkanna att jag vart riktigt sugen pa att spela! Men forst sa var de lite eggmalinging och jag fick en pase paskgodis:)..inte ett egg, en pase. Sedan pa eftermiddagen sa  kom jannys soda av slackten over . en syster o en bror med familjer. lite aniskten hade sett forut. Vi at massor med mat som hade blivit forberadd under veckan. skinka, kalkon, mac n chees, potatismos, brod och lite olika rytor och roror. Den hembakade blabarscheeskacen var  good:). Efter all mat sa var de dags for att ha “egg hunting” I  tradgarden sa hade de lagt ut 50 farglada sma plats agg som vi skulle hitta.l De sma hade godis i sig och de med oron skulle man spara sa man fa ett pris senare. Jag gav de flesta barnen en liten tjuvstart men tillslut fick jag 6agg och 2 med oron, nastan tre men lat 7aringa kusinen ta den som va i tradet..hehe:) Sen sa tog vi pa oss filat och tjocktronor for det var dags for att aka trakor., vi akte pa vagarna o de vinkade till alla som som vi passerade. Nar vi kom tillbaka var det morkt och jag var fardiglekt for dan.

 

Sondagen sa fick  vi lite sovmorgon, skulle itne va i kyrkan forn 10.30..:p Kyle (alis pojkvann) kom och plockade upp oss for resten av familjen hade gatt till en tidigare sammling. Nu var det dags att aka til Kenutcky for att fira med Dwains familj. hans bror m familj bodde bekvamt over gatan fran farmorn sa de var inte svart att fa alla sammlade. Sedan var de lite annat folk dar oxa men ingen som jag hade traffat forut. Dar at vi igen och pratade med alla, de fragade som sverige i almanhet, bad mej peka ut de pa kartan , och  om pasken. Om paskkarringarana som gar och knackar dorr och sen flyger till blakulla.. det vart inte sa jatte lyckat. “ its like easter whiches that fly on their brooms..” Ja tror att de troddeja va forvirrad och pratade om halloween.. haha men men

 

Glas pask! :)


Kommentarerna

Ditt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0