En vanlig dag i Oaklands City

I min lilla high school varld sa ser manga av veckodagarna lika dana ut, vilket inte stor mej sa mkt for har ofta roligt. Men det ar vad som hander i mellan de dagliga sysslorna som gor skillnad. Den har veckan tillexempel. 
Ali vacker mig efter hon har duschat, 06.45, nu ar det min tur. Trangs lite framfor speglarna for och fixa har och ansikte, mummlar om hur trotta vi ar och vem som plockar undan hartorken. Hon fragar om sminket ser bra ut o jag ber henne kolla om ja behover mer plattang. Har fixat kladvalet kvallen innan sa de gar snabbt och hoppa i, dags for frukost och sista minuten spring medas Jenny roppar ngt fran sovrummet. 07.40 satter vi oss i bilen som har Ali med en bild pa en fotboll pa den framre registrerings skyllten.
Jag borjar 08.00 med Studyhall, kan gora lite laxor, brukar ga pa datan o kolla dn.se, lasa lite bloggar, eller skriva i min om ja kan hitta ett satt att komma forbi sparren. 08.55 Foods, har samma lektion som Brooke. Haller pa me Europa just nu. Mrs. Shouler har bestallt Ekstrom's nyponsoppa och marabou choklad! Har om dagensa laste vi om UK o dom som vagade kunnde smaka earlgrey tea. Nasta 50min ar History,haller vi pa med 2a varldskriget, sa dar kan ja styla lite med mina Europa kunskaper. Sen e de Newspaper och Art. 12.30 Dax for lunch! Alla har sina platser och bord varje dag, man tar inte ngn annans hehe. Vid 13 sa borjar nasta lektion, sjalv har jag franska och till sist engelska. Efter sista lektionen sa har ja 20min att ga o byta om o ata ngt till Track borjar :) . Ali akter o hanger me sin kille lite innan han ska jobba sa hamtas jag upp vid 5. Sa gar vi i vanlig ordning solar lite o sen till gymmet. Klockan borjar narma sej 19 sa vi stannar vid Subway for o ser vad Brenda har for sej, eller sa atervander vi hemmat. 
Men som sagt, de ar smasakerna i vardagen som gorskillnad :)






Kommentarerna
Postat av: Anonym

Hej Låter trevligt ... ladda upp till höstens plugg / pappa

2009-03-20 @ 14:27:20
Postat av: jessica

tack for paminnelsen ..:)

2009-03-20 @ 14:34:54
Postat av: Anonym

hi

christoffer undrar om det inte heter oakland city istället för oaklands city. dvs utan S ??

vad säger du om det???

2009-03-20 @ 20:49:07
Postat av: jessica

Jo de stammer , utan s alltsa. va e farmors nya adress foresten?

2009-03-21 @ 04:06:33

Ditt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0