Paoli Peaks

Nu borjar varen smygas sej pa :) Idag har vi runt 21 grader o sol, lite vindar ar det dock. 
men hade en sista skymt av vintern; forra helgen akte ja o ali, hennes mamma o moster till paoli pekas! Vilket ar en skidbacke som ligger ungefr en imme har i fran. Dom hade sista helgen med nattskidakning. Sa efter track pa fredagen sa kom ali o plocka up mej fran skolan sa skulle ja hem och snabbt hamta mina grejer. Men sa klart va dorren last!? villket den pricnip alldrig ar, sa ja har ingen nyckel.  Men de loste sej sa fick lana allt fran ali, maste erkanna att ja har nog aldig varit sa snygg i skidbacken ! eller inte... 
Vi var dar vid 8 tiden for de va da nattakningen oppnade. forsta gangen ja hyrde snowboard utan ko ! Ali hade fatt for sej att sowboard inte kunde va sa svart sa de skulle hon prova for forsta gangen...Kan ju saga att det tog oss en timme att ta oss ner och backen som ungefar ar halva storleken av kungsberget .
 Sen bytte hon till skidor och vi kore tills benen gav upp runt 01. De va roligt i alla fall :) och sedan atervande vi hem till ali for att fa lite efterlangtad somn.




Tack familjen for vykortet ! verkar som ni hade en kul resa:)

Kommentarerna
Postat av: fett hemlig snubbe

du får lära mig åka bräda ordentligt någon gång.. sist bröt jag nyckelbenet haha

2009-03-11 @ 16:49:31
Postat av: Anonym

japp vi hade det bra i Livigno

Christoffer briljerade i backen på en snowboard så nu får du se upp. Vi ska inte glömma Mackan han har ju åkt en del. Pappa vann flest timmar i skidbaren och jag tror faktiskt jag var flest timmar i backen (eller var det tvärt om). ..men vi saknade dej. Vi får satsa på nästa år. Backarna var klart längre än Kungsberget :-)



/mamma

2009-03-12 @ 17:56:58

Ditt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0